kolmapäev, september 16, 2009

Välismaalased Eestist

Kui ma Cordobas olin, siis mängis üks tänavamuusik mingit sellist pala, mis kõlas täpselt samamoodi nagu „Kaerajaan!“ Ma jäin isegi üheks hetkeks tardunult seisma ja mõtlesin reaalselt, et ta mängibki „Kaerajaani“, kuid tegelikult ainult refrään oli sarnane. Kui ma olin siis teistele öelnud, et see kõlas täpselt nagu üks eesti rahvuslaul, siis kukkus neil suu lahti, et „Nii rõõmus rahvusmuusika on teil?“ Ilmselt mõtlevad nad, et me kuulame ainult mingit ugrimurgri uinamuinat seal. Sarnane veider küsimus esitati mulle ka Rocio juures õhtusöögil, nimelt: „Kas Eestis käiakse pidudel ka?“ Hmm...
Sellest ei tasu muidugi rääkida, et keegi ei tea täpselt, kus Eesti on ja mis seal üldse toimub. Oldi ka väga üllatunud selle üle, kui ütlesin, et me kasvatame kartuleid, tomateid, kurke, kapsaid, porgandeid ning et me kasvatame ka rukkist ning ei peagi leiba lõunamaadest sisse importima. Mis veelgi hämmastavam – et meil on veel maasikad, vaarikad, mustikad ning õuna-, pirni- ja ploomipuud. Pagan, unustasin neile mainida, et meie aias kasvavad veel viinamarjad ka! Vaat see põhjustaks vast sensatsiooni! Ilmselgelt peaks ju Eestis nii külm olema, et seal ei saa mingi põllumajandusega tegeleda.
Ei taha muidugi kedagi kritiseerida, sest ega ma ise ei tea ka väga detailselt paljude teiste riikide, nende majandusharude, slh põllumajandse ning vaba aja veetmise kohta, ent usun, et igal pool käiakse pidudel ning kuulatakse rõõmsat muusikat.
Kuna mul on uued tuttavad nt Sloveeniast ja Togost, siis veetsin tund aega Wikipediast nende riikide kohta informatsiooni otsides, et mitte endast väga lolli muljet jätta.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar