reede, september 11, 2009

keelest, internetist ja pidudest

Kui ma eile Stefaniale noorte hispaanlaste hea inglise keele oskuse suhtes arvamust avaldasin, mõtles ta, et päike on mu aju päris ära kärsatanud. Ta polnud minuga absoluutselt nõus ning väitis, et hispaanlaste inglise keel on praktiliselt olematu ning et neil, kellel see on, on see kohutav. Nojah, tõepoolest, see on tõeline haruldus, kui mõnes avalikus teeninduspunktis keegi inglise keeles suhelda oskab, aga minu arvamus kujunes välja just nende tudengite põhjal, kellega olen siin kohtunud ja vestelnud. Muidugi ei räägi nad perfektselt, neil on tugev hispaania aktsent, aga igal juhul räägivad nad paremini inglise keelt kui mina hispaania keelt. Leian, et kui suudetakse võõras keeles ennast väljendada ning vabalt suhelda, siis sellest täiesti piisab (filoloogidel muidugi on natuke rohkem vaja). Ent võib-olla on mul õnnestunud lihtsalt kohtuda vaid endasuguste keelefriikidega ning inimestega, kes on palju reisinud ning inglise keelt praktiseerinud. Ent peab tunnistama, et ega igapäevaelu toimetuste asjus ei saa siin küll inglise keelele loota, mis muidugi minu hispaania keele õppele vaid kasuks tuleb.

Eile veetsime umbes poolteist tundi internetipoes asju ajades. Enamik sellest ajast möödus tegelikult oodates, sest ega nad ei tegele seal ühe kliendiga korraga, vaid võtavad kohe neli tükki käsile, mistõttu ajaliselt keegi ei võida. Aga lõpuks - LÕPUKS - öeldi meile, et nüüd on vähemalt pangakaardi ja selliste asjadega kõik korras ning lubati meile (postiga) leping saata. Kui me oleme selle allkirjastanud ja (postiga) tagasi saatnud, siis peame jääma ootama telefonikõnet mingilt ruuterionult, kes ütleb meile, millal me oma kalli Interneti võime koju tuua. Küllap tuleb kogu selle jandiga ka veel mingeid seiklusi juurde, aga vähemalt mingigi progress on märgatav.

Täna on reede ning seega võib ette ennustada kõvemat pidutsemist. Ma pole siin veel sellega päris õigesse rütmi saanud, sest hispaanlastel on natuke teine ajataju kui mul. Näiteks söövad nad siin õhtust kl 10-11 õhtul, välja minnakse ka minimaalselt kl 10, ent pigem 11-12. Diskod hakkavad kl 03.00 hommikul ning kestavad kella 08.00 (disco ja nightclub on siin erinevad asjad). Minu jaoks on normaalne pidutseda u kella kolme-neljani ning kella viieni pidutsemist tuleb juba harvem ette. Ent kella kaheksani olen suutnud vist ainult Tartu volbriöödel väljas olla. Peab ikka seda hispaanlaste moodi väljas käimist rohkem harjutama hakkama :D

4 kommentaari:

  1. Päris huvitav peograafik neil tõesti:P

    VastaKustuta
  2. ota, millal sulle külla võib tulla? ;P

    VastaKustuta
  3. See must taust ja valge kiri hakkab pika peale silme es ringi jooksma..kuri Liisa:D..
    aga mis vahe siis discol ja nightclubil on?:)
    ja ma küll aru ei saa, et sa koolis käiksid, koguaeg aind üks siesta ja manana ja tapa-baarid:D:D...

    VastaKustuta
  4. Külla tulge kas või kohe!!!! :))) Nightclub on vist selline koht, mis muidu on baar, aga mingi kell pannakse tuled kustu, muusika valjemaks ja inimesed hakkavad tantsima. Disco vist on ööklubi meie mõistes. Aga koolis tuleb ikka ka iga päev käia. Peab vist tunnistama, et ma pole vist kunagi koolist käimist nii kaifinud, nagu siin. Meil on väga lahe keelekursus!

    VastaKustuta