neljapäev, märts 25, 2010

Hispaania süsteemsus

või siis süsteemitus. Ma ei hakka siin rääkima sularahast ja paberimajandusest ja üliaeglastest pangaautomaatidest, ei. Ma räägin sellest, et lõpuks ometi ma leidsin netist töökuulutuse, mis mulle ideaalselt sobiks ning kuhu kandideerida tahtsin. Siis tuli aga välja, et kandideerimiseks peab registreerima mingi CV-Online taolise lehe peal, kus ankeeti pidi panema oma nime ja meiliaadressi ja passinumbri ja salasõna valima jne. See tehtud, hüppab mingi mullike lahti: passinumber on vale. (Veel üks tore asi Hispaania juures: passinumbri peab absoluutselt igale poole märkima, isegi kui nt ülikoolis eksamit teed, siis peab sinna kirjutama oma passinumbri, et oleks ikka täiesti kindel, et seda õige inimene on teinud.) Aga igatahes - no kuidas vale? Proovisin uuesti, aga ikka vale (küllap teab Internet siis paremini mu passinumbrit kui ma ise!). Mõtlesin siis mingi kirja kusagile saata ja küsida, kuidas ma ikkagi registreerida saaks. Pärast pikka otsinguretke selle lehe peal leidsin lõpuks kastikese, kuhu sai oma küsimuse või probleemi kirjutada (oleks siis kontaktide lehel lihtsalt kellegi meiliaadress kirjas, aga ei), aga otseloomulikult pidi ka selle jaoks täitma mingi eraldi ankeedi, kuhu pidi JÄLLE panema oma passinumbri ja nime. Aga kas ma sain selle teate ära saata? Oo ei. Mitte et mu passinumber nüüd vale oleks, aga kirja ei saa saata, kui sul ei ole teist perekonnanime. Nimelt igal hispaanlasel on kaks eesnime ja kaks perekonnanime ning kuna mul vaesekesel on kumbagi ainult üks, siis paratamatult jäi üks rida seal tühjaks ja see totakas leht ei lasknudki mul saata ära kirja oma küsimusega, miks mu passinumber vale on.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar