laupäev, veebruar 27, 2010

Pooltühjus

Ei mahu pähe, miks ei oska ma olla selline inimene, kes pärast iga head kogemust on saadud elamuse üle siiralt õnnelik, vaid kukun kohe auku sellepärast, et see läbi sai ja et seda enam ei ole? Mis veel hullem, kukun auku seal, kus tegelikult auku polegi. Küllap sellepärast, et ahne olen. Muidugi loll olen ka, niimoodi on ju palju raskem elada, igasuguste imaginaarsete mustade aukude ja pooltühjade klaasidega. Tahan kõike ja kohe ja liiga palju. Ja vahel ma saan selle, aga siis on jälle nii halb reaalsusesse tagasi minna. Reaalsuses on vahel nii palju tühjust. Vihma kallas ja ma unustasin koduteel vihmavarju lahti teha, kuigi ta mul kaasas oli. Vihm oli tol hetkel küll pigem kosutav, aga ikkagi oli selline tunne, nagu keegi oleks kärbsepiitsaga mu hinges putukaid taga ajanud, kui see midagi ütleb. Kas eelmine nädal sadas tõepoolest ka vihma ja mu tuba oli külm ja kohustused olid kuhjunud ja raha oli otsas (näete, tegelikult mu raha pole veel otsas, aga ma juba praegu lasen end muserdada sellest, et ta varsti saab otsa)? Jah, jah, jah. Aga siis oli mu klaas pooltäis, mitte pooltühi. See protsess täiuslikkusest tagasi reaalsusesse ongi alati kõige valusam. Umbes nagu Ryanairiga Lätist Hispaaniasse sõitmine. Tegelikult ma tean, et kohale jõudes on kõik jälle korras. Pooltäis on küll parem kui pooltühi, aga pooltühi on ikkagi parem kui täitsa tühi. Praegu on ta siis kusagil poole peal jälle ja täitumiseni peab nüüd veidi ootama.

3 kommentaari:

  1. Ja seda ka, et alati, kui sa tajud aega ja selle liikumist, tähendab see seda, et sa tahad, et see liiguks kuidagi teisiti: kas palju aeglasemalt või hoopis kiiremini. Seega pole väga mõtet end piinata aja tähele panemisega ja ajast mõtlemisega. Lihtsalt elada.

    VastaKustuta
  2. Tahaks öelda, et ma tean, mida sa tunned, aga filmid ja reklaam on selle lause üsna sisutuks muutnud. Sellegipoolest, saan sinust aru, tean seda reaalsussenaasmise tunnet.
    Aga muidu, varsti tuleme ja täidame su klaasi. Kas või nii, et see üle voolab!
    Kallis oled!

    VastaKustuta
  3. Pole just kindel, kui hea sihtimisega ma olen, aga siiski valan ka siin sinu klaasi hea mitu lonksu, et see kunagi tühjaks ei saaks!
    Tuhat kallit!

    VastaKustuta